Monday, January 31, 2011


Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari

kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari

kau pergi.. pergi..

hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari

kau pergi.. pergi..
kau pergi.. pergi..
kau pergi.. pergi..

baik-baik sayang

aku tak ingin kau menangis bersedih
sudahi air mata darimu
yang aku ingin arti hadir diriku
kan menghapus dukamu sayang
kerna bagiku kau kehormatanku
dengarkan dengarkan aku
hanya satu pintaku untuk mu dan hidup mu
baik-baik sayang ada aku untuk mu
hanya satu pintaku di siang dan malam mu
baik-baik sayang kerna aku untuk mu
semua keinginan akan aku lakukan 
sekuat semampu ku sayang
kerna bagiku kau kehormatanku
dengarkan dengarkan aku
hanya satu pintaku untuk mu dan hidup mu
baik-baik sayang ada aku untuk mu
hanya satu pintaku di siang dan malam mu
baik-baik sayang kerna aku untuk mu

Sunday, January 30, 2011

aku x mahu suami ku berdosa

Aku tak mahu suamiku berdosa
Lantas aku melabuhkan jilbabku
Berusaha menutup sempurna auratku
Aku tak mahu suamiku berdosa
Lantas aku perlengkapkan diriku
Dengan ajaran agama
Agar dapat membezakan
Antara yang benar dan salah
Aku tak mahu suamiku berdosa
Lantas aku hadkan pergaulanku
Dengan yang bukan mahramku
Aku tak mahu suamiku berdosa
Lantas aku menjaga diriku
Agar terhindar dari fitnah manusia
Aku tak mahu suamiku berdosa
Kerana aku sayangkan suamiku
Dan aku tak mahu suamiku terhumban
Ke neraka jahanam kerana diriku
Aku tak mahu suamiku berdosa
Kerana aku
Aku tak mahu suamiku berdosa..

my friend.

hari nie kwn aku wat pembedahan..dia ade mslh kesihatn..ptg td dah sedar..alhamdulillah..sumenye brjln lncar..tba2 aku trigt msa arwah wat operation..dia slalu ade dgn arwah..tlg jga arwah..tlg inform aku sal arwah..aku brtrima ksih sgt kt dia sbb byk tlg arwah..lpas arwah pegi tgglkn aku dia la yg byk bg smngat kt aku utk truskn skrg dia dah ade org len..klau dlu dia rjin tgur aku kt fb tnya aku cmne..sihat ke x..kuat ke x..slalu dia amek brat sal aku..dia jga skrg lpas dia ade org len dia dah jrang amek tau sal aku..dia jrang tnya aku sihat ke x..aku sdar aku nie tmpang ksih dia je..mgkin slah aku gak..aku slalu susahkn dia..slalu bebankn dia..dia tgh bahagia skrg..biar la kt dia..but sometime aku trasa ati gak..dlu dia jnji nk jga aku..dgn arwah pon dia ade jnji nk jga aku..but now..hmm..dia penah jnji xkn ade rhsia antara km..but 2 mula2 je..skrg dia byk rhsia dgn aku..slalu aku nangis bla fikir blek..dia ckp dia bz tp aku tgk dia slalu je xpenah tgur aku..skrg aku sorg2..dah xde sape nk jga aku cm arwah dlu..i feel lonely..slalu aku nangis..aku sdih sgt dia wat aku cmni..slalu aku doakn dia..slalu aku igt dia..rsau kn dia.?? i wonder if i ever cross his mind....mgkin xpenah..aku doakn yg trbaik wat dia..aku cuba utk jauhkn dri aku dri dia..aku cba utk xgngu hdup dia lg..klau 2 yg trbaik utk dia..wlaupon ssh aku nk wat..sbb syg aku kt dia aku cuba..aku akn slalu tgk n jga dia dr jauh..wat doakn awk bhagia tnpa sy..take care coz i always care..

Saturday, January 29, 2011


Life spent with someone for a lifetime may be meaningless.
But a few moments spent with someone
who really loves u means more than life itself.....

Friday, January 28, 2011

how to make your girlfriend happy?

1. The most important thing is to learn about women. If you never understand women in general, how will you understand your girl? Women are very maternal creatures: they love taking care of things. That's why she cooks you great meals, or worries when you don't call after you've driven home. Understand that she is not being excessively clingy; it is a natural part of being a woman, and therefore part of who she is. Perceive it as a good thing; women are only inclined to do this if they genuinely love and care about you a great deal. If she has stopped doing these things, there's something wrong! Most women are also very naturally affectionate and will often smother you with hugs and kisses and the like. The fact is, most will; that's how they think they are showing their love for you. If you feel this is a little too much, tell her gently that you like/love her a lot, but you're not ready for so much attention just yet. This won't hurt her feelings, but she will get the message. Remember also that women have been raised around stories that end in girls finding the 'Perfect Man', become a Princess and live happily ever after. Therefore, it is ingrained into their subconsciousness that they must find a man who is perfect in every way. While this is basically impossible, this article will help you understand what will make her happy, without changing your own personality.

2. Tell her you love her, make sure you mean it.

3. Tell her she's beautiful and mean it. Compliment her not only on her looks, but also on her accomplishments, talents and abilities. Always be sincere.

4. Be confident. Be proud of being her boyfriend. There are appropriate times and places for affection. Kissing and intimate touching does not usually go over well in public. But don't be too shy to hold her hand in public because you shouldn't be ashamed that she's yours.

5 .Never lie. This can taint the relationship and reduce her trust in you considerably.

6. Do not argue in public and cause a scene. This will humiliate her and she'll think twice about going out with you again. Similarly, If you and your girl have an argument, don't do or say things to her that are mean and spiteful. That will make her think that you're a maniac.

7. Do NOT flirt with other girls at any time, especially when she's around. It means you're not loyal to your girl or your relationship with her. Most girls will view it as cheating and you just might lose her. Don't be stupid.

8. Don't ever let her suffer from back-seat syndrome. Granted, you might have very close female friends who have been around longer. But if you appear to enjoy spending more time with them than your girlfriend - and she has noticed - she may be suffering from what girls call 'back seat syndrome'. Think: how would you like it if she preferred hanging out with guy friends to you? What if she hung out with her guy friend alone? What if she was constantly texting other guys in your company? If she starts to mention that she is feeling second-place, change your attitude quickly, but don't let your female friends slip out of the picture. Find balance. Don't text them in her company, and let her know that you prefer spending time with her than other girls. Like you would with other guys, she will naturally begin to assume they are a threat. Don't lie to her; you should genuinely enjoy spending time with your girl. If you are attracted to one of your female friends, it is a good idea to cut the communication short; it is highly likely your girlfriend will notice, and ultimately will start to consider how loyal you are to her.

9. Don't start getting lazy about how you look just because you think she's yours. Continue trying to impress her because she might just lose interest if you begin to slack off.

10. If you're with your friends, never ignore her and start talking with your friends or walk off with them as if she's not there. How would you feel if she did this to you? Invisible? Make sure you pay attention to her when you're with your friends. Think about it - she's a friend too. Girlfriend. If you're with a group of mates, make sure she doesn't feel left out if she doesn't know them well. Glance at her every so often just to let her know you know she's still there, or offer a genuine smile.

11. Become friends with her friends. It gives you more things in common with your girl. Eventually, her friends will love you, and that's a definite turn-on for your girlfriend.

12. Make a good impression on her parents. Even if you don't particularly like them, they can be your greatest allies in the long run.

13. BE THOUGHTFUL. The small things matter the most. Be a gentleman; hold doors open for her, be polite and be helpful. Ask her if she's cold when it's cold out; have a jacket or a sweater handy so you can give it to her. When she isn't feeling well, or home sick; bring her some soup, hot tea or flowers. Hold her hand at the movies or when you're walking. Get her something just because. Make her happy by buying her little gifts. Small things like a single flower or a bag of her favourite candy or a chocolate bar will go a long way. Girls love that.

14. Remember important dates This is a big deal with women. Birthdays, anniversaries and other milestones are all opportunities to show her how special she is to you. When it's her birthday, bring her breakfast in bed and some flowers. When it's your anniversary, book something special for you both to let her know how much you appreciate and love her. Remember that women have the idea of being spoiled on these occasions embedded into their psyche from the media. Rose petals on your bed, dinner at a beautiful restaurant - she will have some expectations, and if she is realistic she will not expect much.

15. Remember what she likes and dislikes. How does she like her eggs cooked? What is her favorite flower? Is she a morning person? She will be very impressed that you have been paying attention. Be thoughtful.

16. Touch her regularly. Even the slightest touch can make a woman feel special. Hold her hand, give her a hug or gently touch her face--these gestures will all make her feel protected and loved.

17. Write her love notes. They don't have to be long, mushy and poetic if you're not the type. But try to make them cute and show her that you care. This is a great way to be romantic. Tell her that your lucky that you found her. She loves it when you say it. Just be sure you mean it.

18. Every woman loves a bit of alone time with her partner. Book a whole day for the two of you to be alone. Watch a movie at home, massage her back, snuggle and be intimate. She will love you for it.

19. Share your everyday events and thoughts with your girl. Being open and communicative makes her feel like you want her in your life. On the same note, listen to her advice even if you don't agree. Keep an open ear.

20 .Listen to her. The number one complaint many women have regarding men is that they don't listen.         Even if you're not particularly interested in what she's saying, listen, then acknowledge that you were   listening. Let her know that you are the one that she can talk to about anything! Be there for her through thick and thin. She will feel comfortable with you and trust you.

21 .Always stand up for her no matter what. It shows her that you are always on her side.

22 .Lastly, if you want her to be yours forever, let her know you're there for her when she needs, be by her side, and most importantly make her feel loved, special, safe and protected. Your woman         wants to be your queen so treat her as such and you'll have no problem.

Tuesday, January 25, 2011

Perkara-perkara yang patut dan tidak patut dilakukan ketika tidur..

menarik x title entry kali nie.?? hehe..kebanyakan dr korg klau nk tdo mst juz bsuh kaki then trus tdo kn.?? da x fikirkn bnda len dah..yg korg tau korg nk cpat tdo..btol x.?? ha..korg xbleh cm 2..sebelum tdo cuba korg tgk dri korg dlu..ape yg.korg pkai..bwh nie  ade bnda2 yg korg xleh wat msa tdo dan sebab npe korg xleh wat..baca sampai abes tau..^_^

perkara yang tak patut buat..

1. Jangan tidur bersama jam tangan.
Jam tangan boleh mengeluarkan radioaktif. Walaupun jumlahnya tidak banyak, sedikit sebanyak ia boleh mengganggu kesihatan anda.

2. Jangan tidur dengan telefon bimbit.
Meletakkan telefon bimbit bersebelahan anda ketika tidur adalah tidak digalakkan. Walaupun ada diantara kita menggunakannya sebagai alat penggera. Para saintis telah membuktikan bahawa alatan elektrik dan elektronik termasuk telefon bimbit akan mengeluarkan sejenis gelombang yang tidak elok untuk kesihatan.

3. Jangan tidur dengan mekap yang masih melekat.
Jika anda biasa tidur tanpa mencuci solekan muka atau dimana-mana tempat di bahagian kulit, ia boleh mengakibatkan masalah kulit untuk jangka masa panjang. Solekan yang tidak dicuci boleh menghalang kulit daripada bernafas dan mendapat pengaliran udara yang sepatutnya. Anda juga akan mengambil masa yang lama untuk mendapatkan tidur yang lena.

4. Jangan tidur dengan coli
Bagi perempuan pula, anda tidak digalakkan tidur dengan memakai bra kerana ia dikhuatiri menyebabkan barah payudara melalui kajian yang dijalankan oleh saintis Amerika. Memakai bra melebihi 12 jam adalah berisiko

5. Jangan tidur dengan seluar dalam
Bagi lelaki pula, tidak elok memakai seluar dalam ketika tidur. Seeloknya pakai la 'boxer' yang longgar dan selesa. Sayangilah Mr Z anda.

6. Jangan tidur tanpa seurat benang
Hal ini juga penting kerana jika pada ketika anda tidur berlaku sebarang kemalangan/kecemasan bukankah ia memudaratkan 

Antara Sunnah-sunnah Nabi saw sebelum, ketika dan selepas tidur.

1. Sebelum dan selepas tidur baca doa tidur. Ramai orang memperlekehkan doa Masnun (doa harian) tapi hakikatnya harga yang Allah swt janjikan adalah syurga.

2. Jangan tidur menghadap kaki arah Qiblat. Ini adalah kedudukan tidur orang yang telah mati.

3. Barangsiapa yang membaca Tasbih Fatimah, sekiranya dia mati malam itu,dia akan dikira sebagai mati syahid. Apa itu Tasbih Fatimah?

Subhanallah 33 X, Alhamdulillah 33 X, Allahuakbar 33 X.

4. Baca 4 Qul tiup ke tapak tangan dan sapu keseluruh badan untuk menghindarkan sihir dan niat jahat manusia.

5. Niat untuk bangun Tahajjud. Sekiranya tidak terjaga, Allah swt akan mengira seolah-olah dia bertahajjud sepanjang malam. Tahajjud adalah sebaik-baik pelindung daripada sihir dan buatan orang.

6. Ambil wuduk sebelum tidur dan Solat Sunat Taubat 2 rakaat.

7. Maafkan semua kesalahan manusia pada kita dan halalkan semua hutang piutang sebelum tidur.Bangun tidur boleh buka fail semula kalau mahu.

8. Tidur cara Rasulullah saw dengan mengiring badan ke kanan 
dan tapak tangan di bawah pipi.

Moga Kita Dapat Mengamalkan Perkara yang baik-baik sahaja dalam hidup ini

Monday, January 24, 2011


Tamatlah zaman persekolahan 
Masih dihantui memori
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh Tuhan ku tak mahu pergi
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya
Tak lupa pelbagai peristiwa
Waktu pergi mengaji
Ponteng kerana ku macam tak biasa
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya

Saturday, January 22, 2011

kuku anda panjang.???

korang mesti suka simpan kuku panjangkan.?? tambah2 kalau korang perempuan..nak cantik la katakan..orang cakap kalau kuku panjang ke.?? aku tengok tak cantik pon..geli ade la..opss!! hehe..maaf..cuba korang baca kat bawah nie sal simpan kuku panjang..sambil2 baca 2 cuba korg tengok kuku korang..panjang ke tak..kalau panjang faham2 jelh nak wat ape yea..^_^

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama
seperti memelihara sekandang babi, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku
yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua
babi-babi tersebut.... potonglah kuku anda.

The Truth

Jangan ada niat simpan kuku panjang, walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari
kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa
alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia jugabukan
budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau
pun degil dan suka melepak sebab diberi makan bahan kotor yang berada di
kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa,
buat cokodok pisang, uli tepong, dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan
boleh diterima masuk ke dalam kepala.


Pasal tabiat berkuku panjang inilah yang membuatkan orang Melayu mundur dan
tidak berjaya. Syarikat Melayu yang bangkrap dan rugi teruk adalah kerana
mempunyai pekerja dan pemilik yang berkuku panjang .
Untuk yang bujang beringatlah. Kalau hendak cari pasangan dan mahu anak yang
pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku
pendek. Insya-Allah.

Additional info

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis
manusia, iaitu E-Coli.
Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun.
Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri
Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali rhu. sesudah bernikah dengan
Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad Saw..
berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari:
1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan
jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu
kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

Perhatian : Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.

p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga
saudara- mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di
dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari
Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan
niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat kita pahala.


bru blek dr p.i.(pusat islam) xcye je aku wat qiamulail td..
wlaupon kne pksa smlm utk g p.i..hehe..
bkn aku xnk wat..aku nk sgt wat qiam..
but naik la notis dlu kta kne g p.i..
ini x..tba2 je sruh g p.i.
sape x bengang...haish...
nsib baik smlm je aku jd cm 2..
aku ikhlas tunaikn ibadat pg td..^_^
ade hkmah sume 2..
alhamdulillah..aku msih diberi ksmpatan utk mnunaikn ibadat..

smlm aku sdih sgt..aku rndukn arwah aiman.
.air mata aku mngalir tiap kali trigtkn arwah..
Allah..kuatkn hati ku utk menjalani dugaanMu..
sesungguhnya aku seorg hmba yg lemah..
aku xdpat melawan ape yg telah ditetapkn..
abg..syg doakn abg tenang disna..syg sntiasa doakn abg..
ayg sygkn abg smpai akhir hayat syg..abg tggu syg kt sna ea..
smoga kte djodohkn di syurga kelak..amin..

wat awk..maaf sgt2 sal smlm..
sy xtau npe smlm sy trasa ati dgn awk..
sy rsa cm awk menkn prasaan syg sy kt awk..
sy mnta ikhlas sygkn awk..
thx awk sbb slalu ade dgn sy..^_^
sy xkuat klau awk xde..
lpas arwah aiman tgglkn hrapkn awk sorg je utk jga sy..
jgn tgglkn sy sorg2 prlukn awk..
sy syg awk sgt2..

ThE mEaNiNg

To love is to share life together
to build special plans just for two
to work side by side
and then smile with pride
as one by one, dreams all come true.

To love is to help and encourage
with smiles and sincere words of praise
to take time to share
to listen and care
in tender, affectionate ways.

To love is to have someone special
one who you can always depend
to be there through the years
sharing laughter and tears
as a partner, a lover, a friend.

To love is to make special memories
of moments you love to recall
of all the good things
that sharing life brings
love is the greatest of all.

I've learned the full meaning
of sharing and caring
and having my dreams all come true;
I've learned the full meaning
of being in love
by being and loving with you.

- Kellie Spehn -

pEtuA mEncAri LeLaki yAng BaiK..

 ha..menarik x title nie..?? haha.. nk plih pasangan hdup nie bkn bleh plih cm 2 je..kena la plih btol2 sbb dia akn menjadi pasangan hdup kte smpai akhir hayat kte..kte jgn plih seseorang 2 brdasarkn rupa paras je..nnt bla dah tua dah xcntik..dah xensem..xkn da xnk kot..ha..sbb 2 la dlm islam ade petua utk memilih pasangan hdup..yg kt bwh nie petua utk memilih lelaki yang baik..

1.Yang berkemampuan.

2. Boleh dijadikan sebagai ganti ayah bonda.

Sanggup melindungi wanita daripada segala bahaya dan kecelakaan yang menimpa kerana apabila seorang wanita rela dinikahi, bererti ia rela melepaskan dirinya daripada ayah bonda yang selama ini menjadi tempat pergantungan hidup.
Kini berpindah kepada lelaki yang bakal menjadi suaminya.

3. Pandai menjaga darjat diri; apabila bercakap dikota dan diamalkan.

Selain daripada itu suami yang baik akan sentiasa mengajak isteri ke arah kebaikan, menjauhkan yang mungkar dan mendahului perbuatan itu.Begitu juga isteri yang baik.Seringkali la mengajak suami kearah kebaikan dan sering mengingatkan.Kerana ada ketika suami2 ini terlalai.

4. Berkebolehan di dalam urusan rumahtangga.

Kebolehan memasak, menjahit juga membasuh akan membantu kerana lelaki yang biasa membuat kerja begini, tidak akan membebankan isterinya membuat kerja rumah sekiranya isteri tiada kemampuan.

5. Mempunyai penuh kepercayaan kepada perempuan dan tidak mudah bersangka buruk.

Biasanya apabila suami bertugas mencari nafkah maka isteri akan menjaga segala amanah harta dan anak di rumah.Sekiranya suami tidak mempunyai kepercayaan kepada isteri, ini bererti suami akan sentiasa menyangka buruk.Begitu juga isteri jangan menaruh sebarang syak wasangka yang buruk terhadap suami.

6. Rajin, berpemikiran luas dan tidak memakan harta perempuan.

Lelaki begini adalah ciri-ciri lelaki yang tidak pemalas, inginkan kemajuan serta tidak mengharapkan titik peluh isteri.

7. Mudah memaafkan.

8. Datang daripada keturunan orang yang baik-baik. 

Seelok-eloknya, mempunyai akhlak dan budi bahasa mulia.

Thursday, January 20, 2011

dia milik ku.??

Ya Allah...jika benar dia ditakdirkn utk aku satuknlah hati km..aku msih ragu2 dgn prasaan aku trhadap dia..mgkin kerana kenangan arwah msih brada brsama ku..adakah dia dpt memenangi hati ku sbgaimana yg arwah aiman penah lakukn trhadap bkn nk bndingkn awk dgn arwah..maafkn sy smpai skrg sy msih xdpt lupakn arwah akn cuba utk mnyayangi awk spenuh hati sy..insyaAllah..

Wednesday, January 19, 2011

i'm not prefect

I think
I am not Prefect
I don't have Material or money
I just have heart
I still love you forever....
I can't life if you not say..
If you dead...
I can't forget you...

i love u my dear so much...

Tuesday, January 18, 2011

me..myself n i..

miss u..

mlm nie aku xtau npe..aku rsa rndu sgt2 kt dia..
aku igt aku da bleh trima dia da xde kt dunia nie..t
p rupa2 nya aku xleh..aku igt aku da kuat nk hadapi sume nie..
jauh disudut hati aku rndu dia sgt2..
abg...syg rndu abg sgt2..npe cpat sgt abg tgglkn syg wktu syg bru nk kecapi kebhagian dgn abg..
sume yg kte impikn da hilang..syg rndukn gelak tawa abg..syg rndukn gurauan abg..syg rndukn belaian abg..abg..ayg syg abg sgt2..
xkn ade sape pon yg bleh gnti tmpat abg dlm ati syg..
sy akn igt pesanan akn kuat utk truskn prjuangan syg cm yg abg nk..syg nk abg tau yg ayg syg abg sgt2.syg akn slalu doakn abg dgn mama..
.abg jgn isau..skrg faiz tlg jga syg utk abg..dia da wat ape yg abg sruh..thanx awk..=)

Monday, January 17, 2011


hye there!!
i'm new here..hehe..
tgk org pnye blog tringin gak nk wat satu..a
khirnya brjaya gak...hehe..